Uitnodiging SBI jaarbijeenkomst: ‘De Ondernemingsraad van morgen’

SBI jaarbijeenkomst

Stichting SBI

Bij deze willen wij jou van harte uitnodigen op onze jaarbijeenkomst. Het thema dit jaar is ‘De Ondernemingsraad van morgen’. De Jaarbijeenkomst van de stichting SBI is voor veel mensen inmiddels een vast moment in de agenda. De stichting SBI laat aan relaties en belangstellenden zien waarvoor zij staat en waar zij actief mee bezig is. Dat doen we ook weer dit jaar.

De rol van de medezeggenschap

De stichting SBI is het afgelopen jaar een discussie gestart over de rol van de medezeggenschap. Hoe manifesteert de ondernemingsraad zich in een wereld die steeds complexer wordt en die zich op alle niveaus zal moeten aanpassen als het gaat om duurzaamheid. En tegelijkertijd is de ondernemingsraad de verbinder tussen ‘achterban’ en bestuurder (de zeggenschap). Wat kan en wat doet de ondernemingsraad in de eigen organisatie, die ook geconfronteerd wordt met alle ‘wereldcrises‘.

Wat was ook alweer de bedoeling en komt dat nog steeds tot zijn recht?
Vanuit dat perspectief is de stichting SBI in 2021 een onderzoek gestart in de wereld van de medezeggenschap, met OR leden, bestuurders, wetenschappers en sociale partners. Dit in samenwerking met onderzoeksbureau Panteia. Een onderzoek waarin we de ondernemingsraad de voorlopige naam “Raad voor duurzame medezeggenschap” hebben meegegeven.

Onderzoeksrapport presentatie

Op 6 juli as. presenteren wij het onderzoeksrapport en bieden wij het rapport aan Prof. mr. Evert Verhulp, voorzitter van de Commissie Bevordering Medezeggenschap van de SER aan. Uiteraard willen wij ook jouw mening weten over duurzame medezeggenschap. Het wordt dus een interactief programma, afgewisseld met aandacht voor kunst en cultuur en onze culinaire gastvrijheid.
Je bent dus van harte uitgenodigd op de Jaarbijeenkomst van de Stichting SBI.

Aanmelden SBI jaarbijeenkomst

Datum: 6 juli 2022 van 13.30 tot 17.00 uur
Locatie: Landgoed Zonheuvel te Doorn

Aanmelden: mail je naam naar info@stichtingsbi.nl