SBI organisaties

De Stichting SBI heeft de volgende organisaties als aandeelhouders:

Hotel Landgoed Zonheuvel is schitterend gelegen in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug in de Kaapse Bossen van Doorn. Een bezoek aan Landgoed Zonheuvel is meer dan het boeken van een kamer of een zaal. Voor zowel zakelijke als privé doeleinden is Landgoed Zonheuvel een unieke ervaring. Met de prachtige ligging op de Utrechtse Heuvelrug verblijft u niet alleen in één van Nederlands duurzaamste hotels maar ook op een uniek landgoed met een rijke historie.

SBI Formaat is een kennisintensieve organisatie. Met training, nieuwe leervormen, coaching en advies zijn we in staat om mensen te activeren en uiteenlopende belangen te verbinden. Wij werken aan het vergroten van betrokkenheid van:

• mensen en organisaties op elkaar
  • participatie van werknemers
  • persoonlijke ontwikkeling en kwaliteiten
  • het vergroten van kansen in je loopbaan en op de arbeidsmarkt.

Dit doen we door te werken aan de (sociale) verhoudingen binnen de organisatie. Wij werken met anderen samen, maar wij zijn onafhankelijk.

Wat is onze droom?

SBI Formaat wil alle werkenden tot hun recht laten komen in een gezonde en duurzame werk omgeving en samenleving. Persoonlijke groei die zowel binnen als buiten de organisatie effect heeft. We ondersteunen daarmee de duurzaamheid van bedrijven, inzetbaarheid van medewerkers en bevorderen goede arbeidsverhoudingen. We vergroten werkplezier, kwaliteit van arbeid en innovatiekracht.

Hoe pakken we dat aan?

Wij omarmen alle initiatieven die werkenden de kans geven om te groeien. We bevorderen de dialoog tussen onderneming en medewerker om hen vooruit te helpen. We versterken de rol van de werknemer en de dialoog in het bedrijf door te werken met ondernemingsraden en medezeggenschapspartners, individuele OR-leden, werknemers, HR en directie. In onze aanpak zoeken we de verbinding tussen deze spelers.
Graag werken we met u aan economische en menselijk meerwaarde. We brengen daarvoor mensen binnen en buiten de muren van organisatie bij elkaar en gaan graag elke uitdaging met u aan!

Neem hier contact met ons op of bekijk onze website sbiformaat.nl

Odyssee Training en Advies is een landelijk opererende professionele aanbieder van trainingen en advies. Wij zorgen voor verbinding tussen mensen onderling en tussen mens en organisatie met praktisch toepasbare inzichten en oplossingen. Odyssee bestaat uit drie marktgroepen: Medezeggenschap (ondernemingsraad), Pensioen in Zicht en Vitaliteit & Arbeidsmotivatie.

In de visie van Odyssee Medezeggenschap is goed functionerende medezeggenschap een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid van management en ondernemingsraad. In onze trajecten betrekken wij daarbij alle stakeholders.

Ieder mens is anders bij Pensioen in Zicht. Dit komt naar voren in alle cursussen die wij geven. In alle Pensioen in Zicht-cursussen is ruimte voor discussie, reflectie en diepgang. Alle onderwerpen die behandeld worden zijn gericht op de bewustwording dat er een nieuwe levensfase wordt in gegaan. De persoonlijke voorkeur van de cursist is bepalend voor welke Pensioen in Zicht-cursus variant het beste is. Odyssee Pensioen in Zicht biedt de meeste varianten aan cursussen in de markt aan!

Odyssee Vitaliteit vindt dat (oudere) medewerkers vitaal blijven in gezonde werkomgevingen. Goede arbeidsverhoudingen, loopbaanbeleid, bijscholing en veilige en plezierige werkomstandigheden zijn hierin belangrijk. Wij zetten ons in om medewerkers bewust te laten zijn van wat zij willen en kunnen veranderen in hun werk én werkgevers laten inzien dat zij ook oudere medewerkers nodig hebben.

Sinds 1 april 2019 is OR Consultancy (v.h. GITP mz) onderdeel van Stichting SBI. In deze nieuwe omgeving is OR Consultancy nog beter in staat om invulling te geven aan de overtuiging dat besluiten beter worden als zij gedragen worden door de mensen die het betreft. We zijn blij dat we deze stap samen hebben kunnen maken om op die manier de continuïteit van de dienstverlening nog beter te kunnen garanderen en tevens te kunnen door ontwikkelen. Arbeidsverhoudingen in Nederland en daarbuiten veranderen razendsnel. Door samenwerking met andere partners binnen de stichting, zoals Odyssee en SBI Formaat, kunnen we hier een passend antwoord op vinden zonder dat ORC zijn eigen identiteit verliest.